Curățenie în stil românesc

Vin sărbătorile și pe lângă  magia care ne v-a înconjura,trebuie să înfruntăm și tradițile.O tradiție care mie nu prea îmi place,este cea legată de curățenia generală.Încă stau cu părinții mei,deci nu trebuie să vă spun cât de tradiționali sunt,așa că la noi încă se respectă aceste tradiții.Tradiția familie nostre este ca toți să participăm la curățenie,fiecare cu ce poate și la ce se pricepe cel mai bine.Mama este comandantul desemnat când este vorba de curățenie,ea ne distribuie mereu sarcinile și vine să ne verifice cu strictețe.Să nu vă gândiți că stă doar să ne observe pe noi,și ea pune osul la treabă și cum spune o vorbă auzită:totul este mai ușor când ai alături pe cineva care face totul din plăcere.
 Revenind la curățenie,fiecare are părtica lui:eu am camera mea(care este mereu dezordonată,din punctul mamei de vedere),sora mea camera ei,mama are sufrageria iar tata holul,bucătăria și holul.Eu și sora mea mereu ne prostim când facem curățenie generală înainte de Crăciun,ne-am făcut o tradiție să facem în aceași zi că este mult mai amuzant când te plictisești să tragi cu ochiul.:)).Cum am spus .noi ne prostim și ne "înarmăm" cu mătura,o cârpă și soluțiile pentru curățare.Să fiu sinceră mama este cea care cumpără soluțiile,și am observat că încă cumpără soluții românești cum ar fii Nufăr și Triumf.Vă dați seama că am întrebat-o de ce încă folosește,sincer mă așteptam la răspunsul ală tipic în care folosește doar ceea ce cunoște,dar m-a surprins plăcut ce mi-a zis.A spus că este bine întotdeauna să încurajezi branduri românești dacă își fac treaba și dacă raportul calitate preț este corect.
  nufar verde geamuri   Acum revenind la curățenie nu pot spune că mi-ar lua mult dat mă plictisesc repede și cum spune un proverb:pauzele mici și dese,cheia marilor succese.Camera mea este plină cu flori și asta este sarcina cea mai grea,să dai florile ca să poți lua pământul care a rămas;nu mă plâng până la urmă este una dintre sarcinile care te ajută să slăbești.Eu am un truc super care te ajută să ai geamuri curate mai mult timp:folosesc Nufăr Verde Geamuri iar în loc de cârpă folosesc ziar.Această soluție de la Nufăr are o soluție naturală pe bază de mușețel care la menținerea îndelungată a geamurilor curate.Chiar dacă nu sunt mândră că folosesc ziare în loc de cârpă,fac acest lucru deoarece chiar dacă am cârpă curată mereu lasă o dâră,de aceea încerc să fac această operațiune rar ca să nu distrug hârtie des.
Și sora mea are parte de provocări,la ea se află toate plușurile noastre.Chiar dacă am dat destule,au rămas cele cu valoare setimentală,și ea are sarcina de a le scoate pentru a fii spălate iar locul în care au stat să fie șters.Înțeleg de ce ține mama la această regulă,nu este igienic dacă ar veni un copil să se joace cu acele jucării și ele să fiu murdare.Sora mea mereu termină înaintea mea și folosește un truc ingenios,când ajunge să spele pe jos lasă geamul dar și ușa deschisă,ca să se facă curent și să se usuce repede.
Când mama face bucățica ei de curățenie nu pot zice că este dificil,adică nu are chestia aceea să ia toate covoarele și sa-l pună pe tata să face această sarcină.În schimb tata are cele mai dificile sarcini,holul nu este mare filozofie în schimb baia și bucătăria sunt.În baie mi se pare dificil să stai în mirosul acela,eu nu aș putea să fac această sarcină;în plus trebuie să ai răbdare să lași soluțile un anumit timp să acționeze.Am lăsat bucătăria la urmă deoarece la noi se curăță ultima,deoarece întâi se fac pregătirile și după se curăță.Dacă baia nu o sufăr pentru că miroase urât,această sarcină nu o sufăr deloc că dureaza extrem de mult.Tata face rar această sarcină pentru că spală toate vesela și spală si gresia și faianța.Știți cum este în bucătărie,mai rămâne câte o farfurie mai grasă și el nu ia farfuriile să le spele așa.Pune apă la fiert și după ce a fiert,lasă farfuri în aceea apă cu axion ca să înmoaie grăsimile,nu trebuie să spun că la sfârșit avem farfurii,căni,tacâmuri ca și noi.La bucătărie mereu v-a sări grăsime pe faianță și ca să elimine grăsimea,firbe apă și după adaugă soluție și dă pe faianță.Este o muncă elaborată dar la sfărșit numai există pic de grăsime și în același timp totul este curat.
 Cam asta înseamnă curățenie generală în familia noastră,chiar dacă nu am menționat nici un truc de-al mamei se subînțelege că tot ce știm de la ea este;oricum aștept să citesc ce trucuri folosiți voi.:)

Comentarii

Postări populare