Schimbarea începe cu noi

Am uitat apa deschisă la ghiuvetă și a trecut ceva vreme până mi-am dat seama sau iar am adormit cu televizorul aprins. Sunt doar câteva situații pe care le recunoaște multă lume și cu care se și confruntă. Aceste situații sunt cele care ne fac o gaură imensă în buzunar dar care în același timp ne distrug resursele planetei. Cum bine știți sunt o ecologistă care încercă mereu să dea sfaturi în legătură cu economisirea de energie și mă bucur că în următoarea perioadă există o campanie care încurajează această acțiune. Dacă v-am făcut curioși vă las link-ul : https://economielaenergie.eu/ . Această campanie are și un turneu interactiv prin toată țara și vă invit să îl descoperiți. Pe durata turneului european propus de Comisie, vizitatorii vor putea afla soluții simple de economisire a energiei, și vor fi organizate activități pentru clase de elevi și pentru familii. Turneul va avea loc în perioada 25 aprilie – 1 mai la București (în parcarea București Mall – Vitan), între 3 – 6 mai la Mioveni și între 9 – 13 mai la Craiova.

Îmi place mult această campanie așa că am zis că voi face și eu o listă cu toate trucurile pe care le fac eu ca să economisesc energie.

  • Primul lucru pe care îl fac este să scot televizorul din priză, am mai zis și cu alte ocazii că am televizor dar este mai mult de decor. Acum 10 ani cineva mi-a zis că dacă aș opri televizorul aș salva 1% din energie și dacă l-aș scoate din priză aș salva 10% din energie. Când mi s-a zis această statistică m-am gândit doar la economisirea energiei dar acum când plătesc factura se observă o scădere, nu mare dar suficientă ca să fiu mândră că ajut planeta dar și că economisesc bani.
  • Dacă tot suntem la capitolul scos din priză, scoateți încărcătoarele de telefoane și nu numai dacă nu vă mai trebuie. Înțeleg că este comod să scoți doar telefonul și să lasi încărcătorul în priză dar este ceva temporar și DOAR tu ieși în dezavantaj pe toate planurile.
  •  Alt lucru pe care îl fac este să îmi aerisesc mereu camera ca să nu fiu dependentă de aerul condiționat. Nu contează temperatura la care îl setezi, aerul condițioat este unul dintre aparatele care consumă cea mai mare cantitate de energie. Sunt conștientă si sper că și voi că aerul condiționat nu este bun, pe lângă praful care se acumulează în ventilatoare, aerul produs de el nu este benefic pentru corpul vostru. Noi nu reacționăm bine dacă schimbăm brusc temperaturile, gen să vii de afară unde sunt 30 grade în casă unde sunt 18 grade; pe termen lung acest lucru va fii dăunător pentru sănătate.
Cam acestea au fost trucurile pe care le aplic, sper că vă vor fii de folos și să nu uităm să protejăm planeta unde trăim.:)

Comentarii

Postări populare