O cina de o stea Michelin

Am primit o probă foarte creativă de la Super Blog 2017,aceea de a mă imagina bucătar gătind pentru o cină romantică pentru Neil deGrasse Tyson.Pentru majoritatea sigur nu este cunoscut dar este o celebritate în domeniul fizicii și cel mai important este eroul meu.L-am ales în această poveste deoarece a fost un deschizător de drumuri pentru mine,el este motivul pentru care ador știința și încerc mereu să descopăr ceva nou.
 Revenind la restaurantul unde lucrez ,se află în centrul Bucureștiul și are specific mâncare românească fusion,acesta este motivul pentru care a ajuns să aibe și steaua Michelin.Acest restaurant folosește doar produse bio și acesta este motivul pentru care gustul preparatelor este încă autentic.Chiar și pentru ulei se folosește ulei fără aditivi și conservați,acest lucru se face cu ajutorul presei de ulei YODA HOME PRO ,o presă de ulei rece care se poate folosi cu ușurință și acasă.Această presă se găsește în magazinul profistore.ro ,la un preț bun pentru toate funcțile ei.

yoda_grayCam așa arată presa și este foarte bună și rezistă la comenzi ce durează mai mult.Se poate obține ulei din semințe de floarea soarelui,semințe de dovleac,arahnide,nuci,alune,nuci de macadamia,susan,in,cânepă,chia,măsline etc. Avantajul acestui aparat este că păstreză mirosul și aroma naturală și cel mai important prin presarea la rece ,uleiul rezultat este pur,nerafinat,păstrând  toate substanțele naturale din nuci și semințe(vitamine,enzime,minerale,acizi grași).
Acum că v-am împărtășit unul dintre secretele prin care puteți avea o cină fabuloasă ,hadeți să trecem la construirea meniului.Chiar și cu mâncare românească se pot face mâncăruri cu un aspect frumos dar cel mai important cu o explozie de gusturi.Ca aperitiv ar fii bulgărași de mămăligă umpluți cu brânză dulce stropiți cu ulei pur de floarea soarelui.Am ales acest aperitiv deoarece mămăliga cu brănză este o mâncare tipică românească dar ar fii servită sub formă de bulgărași,forma aceasta ar păstra gustul autentic iar cu ajutorul uleiului de măsline ca sos ,i-aș intensifica gustul.
 Ca fel principal aș face o friptură de miel cu doua tipuri de salate.Am ales friptura de miel deoarece aș  face-o așa cum  o fac când este Paștele.Înainte de coacere aș lăsa-o peste noapte într-un amestec de condimente de uleiuri pentru a fii marinată,iar după acest pas aș lăsa-o la cuptor la ochi mici vreo 7-8 ore ca să se facă.Între timp voi face cele 2 salate,m-am gândit să fac 2 cu gusturi diferite.Una ar fii salata clasică de roșii unde aș adăuga 2-3 ingrediente pentru ai spori gustul,i-aș pune semințe de in pentru că sunt bogate nutritiv și au un gust special în salate iar ca ulei nu aș pune clasicul ulei de floarea soarelui ci ulei de nuci verzi ,au un gust puțin amărui și ar tăia din gustul puternic al mielului.A doua salata ar fii de legume trase la tigaie cu salata de vinete,dacă nu ați încercat până acum această combinație vă îndem să o încercați și veți descoperi o explozie de gusturi .
 Desertul poate v-a suna puțin ciudat dar ar fii clasica savarină.Nu mă dau în vânt după acest preparat dar aș îmbunătăți-o.I-aș răzui ciocolată făcută în casă care în prealabil ar fii fost înmuiată în rom ca să își tragă alcool.Am ales aceste preparate deoarece acesta ar fii tema restaurantului și mai presus de toate,mâncărurile noastre tradiționale pot spune câteodată mai mule lucruri decât noi.Oricum și eu aș încerca aceste preparate la o cină romantică,cu condiția să mă pregătesc temeinic cu ceva zile.:)

Comentarii

Postări populare