Bine ai venit pe strada mea


 

Super Blog ne-a pregătit o temă foarte interesantă pentru mine, mai ales că îmbină frumosul cu utilul. Tema de astăzi se referă la conștientizarea arhitecturii dar și rolul arhitectului ca și creator de spații. Pentru mine este o probă foarte creativă și de aceea vă voi invita pe strada mea imaginară, unde frumosul se îmbină excelent cu utilul, pe scurt eu voi fii arhitectul astăzi ( sincer sper să mă descurc dar cel mai important, sper să vă placă ceea ce veți găsi).  Înainte să încep, vreau să vă spun că în București există un birou de arhitectură  cu o echipă tânără care vă poate ajuta cu proiecte de casă . Îi recomand deoarece sunt o echipă tânără care vin cu idei fresh dar în același timp nu uită să se documenteze ca să vadă ce este nou pe piață.
Încep prin a vă reaminti că veți descoperi o lume imaginată de mine, unde nevoile omului sunt puse pe primul plan. Cum totul este imaginar, încep prin a-mi imagina o stradă lungă cu un salcâm bătrân unde se află un leagăn. Este un copac care face fericiți copii mici dar și pe cei mai bătrâni prin păstrarea poveștilor lor de dragoste. Poate că în realitate mai există dar în orașele mari se face abuz și majoritatea copacilor au fost tăiați deoarece stăteau în drum pentru construire. Un lucru inconștient făcut de oameni neinformați deoarece nu se gândesc în perspectivă, la sănătatea lor dar și a copiilor lor dar și de răul făcut naturii.  Cu cât înaintăm pe stradă se poate observa o casă sau mai bine zis un loc unde ideile prind viață. Eu una aș dori să există așa ceva și în viața reală, un loc unde nu pot și greșit sunt tabo. Deci această casă este construită astfel încât să fie pe placul tuturor dar care în același timp să te ajute "să prinzi inspirația din zbor". Acum dacă tot sunt arhitectat hai să vă descriu casa sau conacul cum îl percept eu. O casă veche plină de istorie lăsată în paragină, vă sună cunoscut? Așa începe povestea acestei case sau cum am găsit-o eu. Locul este destul de retras, și potrivit pentru a pune bazele unui loc unde creativitatea să fie în centrul atenției. Cu puțină documentare, aflu că este o casă ce datează din 1904, un an unde fiecare casă putea să iși spună povestea doar prin decorațiile ei. La exterior are binecunoscutele figurini cu îngeri, protectorii casei dar fiți liniștiți că sunt așa înfricoșitori ca altele. Lucrul care m-a atras la ea este acoperișul, sigur ați văzut când erați mici case "bântuite" cu acoperișurile acelea cu turle. Așa este și această casă, în plus mai are și un horn, un detaliu care în casele moderne numai există. Ferestrele sunt ovale, cu ornamente care le înfrumusețează. Ca interior sunt camere destul de spațioase unde pot încăprea destul persoane unde pot crea ceva util și frumos. Camerele sunt folosite ca și clase, fiecare fiind dotate să ajute oamenii. O camera este pentru cei care vor să picteze, este spațioasă și a fost aleasă special deoarece  lumina naturală de aici este perfectă. În plus, are o priveliște spre stradă, o inspirație aș zice eu. Ca îmbunătățirea arhitecturi am ales să punem și candelabre puse într-o anumită ordine ca să fie lumină intensă și seara. Pe lângă aceasta am adus și diferite obiecte de la tablouri până la obiecte din diferite epoci, totul ca artiștii să primească din toate părțile inspirație.
O altă camera specială ar fii cea de muzică, ce a dat multe bătăi de cap. Nu știam cum să o facem să nu se audă ca să deranjeze pe ceilalți dar în același timp să nu stricăm camera. Am ajuns la un compromis mai neobijnuit aș zice, camera de muzică să fie folosită și ziua dar și noaptea. Ziua să fie folosită de cei care vor să producă muzică cu condiția să compună în "liniște". Poate vă întrebați cum să compună în liniște, răspunsul este simplu, căștile sunt salvarea noastră. Este un bun mod de a crea dar în același timp să nu deranjeze pe ceilalți, iar noaptea muzicienii pot folosi nestingheriți camera, așa nu ar deranja pe nimeni, în plus inspirația este mai mare noaptea.:)
Camera cea mai interesantă unde vin idei, se numește camera de dezbatere. Într-o lume în care oamenii iau de-a bună tot ce li se zice, mai greu găsești oameni capabili să dezbată diferite topicuri. Arhitectural această clasă se ține în sufrageria conacului, camera cea mai impunătoare. Design-ul a rămas intact dar am adus și câteva îmbunătățiri care să nu distrugă camera. Ne-am inspirat din istorie, și am dorit ca oamenii să se simtă cât mai comozi și să nu li se pară ceva prea formal. Așa că în această camera există doar perne, pe lângă dezbateri oamenii mai experimentează și meditația ceea ce mie mi se pare super. Un loc unde oamenii învață lucruri noi prin dezbateri dar care în același timp înceacă să se regăsească, asta mi se pare mie o evoluție în gândire.
O ultimă încăpere pe care aș vrea să vi-o prezint în acest tur virtual este mansarda. Aici se îmbină 3 lucruri frumoase, astronomia împreună cu fizica și arhitectura. Mansarda păstrată în original cu mici ajustări ca să ajute la înțelegerea unor fenomene. Un loc unde învățatul celor mai grele fenomene se face natural, fără mari bătăi de cap doar înțelegând logic și prin practică. Nu-i așa că pare de necrezut?
O să vreau să închei aici, poate vor fii o grămadă care cred că fabulez dar prin acest articol am dorit să subliniez ceva. Sunt multe locuri istorice lăsate baltă și ar fii frumos dacă ar fii date spre restaurare și apoi folosite. Legat de casa prezentată de mine, am vrut să atrag atenția că avem nevoie de locuri unde putem creea ceva frumos, nu contează că este vorba de artă sau de o idee. Avem nevoie de loc unde oameni care vor să creeze ceva să stea separați și totuși împreuna ca sa își găsească inspirația poate în alte domenii.
Acum te întreb pe tine cititorule, tu ai vrea să există un loc ca cel prezentat de mine?

Comentarii

Postări populare