Vacanță asistată

 Primăvara este un anotimp pe care îl aștept, este acel moment când toate sunt din nou colorate și soarele este blând cu noi. Pe lângă bina cunoscută astenie de primăvară, mă încearcă mereu dorul de a călători mai mult în această perioada. Motivele sunt diverse și cred că toți ne regăsim în ele: biletele de avion și cazările sunt mai ieftine în această perioadă, nu avem parte de o căldură insuportabilă, mai puțini turiști care înseamnă cozi mai mici sau deloc la diferite actracții și lista poate continua.

Dacă eu asociez primăvara cu vacanța, o să vă spun unde aș vrea să mă plimb în perioada aceasta. Visul meu de când eram copil, mai exact de la 9 ani a fost să ajung în Japonia. Visul cred că al tuturor care am copilărit cu anime-uri dar să vă spun și de ce. Mă uitam la un anime și am spus că aș vrea să ajung și eu în Japonia să mă plimb cu rolele în perioada când înfloresc cireșii. Poate pare o prostie pentru unii dar eu am rămas în continuare fascinată să văd cireșii plimbându-mă cu rolele.



Odată cu apariția internetului am început să caut și să mă documentez și am ajuns la niște concluzi. În primul rând, mai toată lumea vrea să vadă Japonia când înfloresc cireșii și din această cauză locurile principale de unde îi poți admira sunt fooarte înghesuite. M-a întristat puțin acest lucru pentru că nu mai pot face ce visam. După alte căutări am văzut ca limba este un impediment imens, spun acest lucru pentru că limba niponă este mult mai mult decât câteva cuvinte învățate din anime-uri. Doar că aici am găsit un instrument wow care face traducere instantă. Partea faină este că poate fii asistentul tă persoanl dacă dorești să vorbești cu cineva și nu numai. Poate traduce poze sau texte, ceea ce-l face un mare ajutor pentru oameni dacă ajung în Japonia.Cei care sunteți mai aventuroși și ajungeți înaintea mea acolo, vă rog să îmi spuneți cât de mult v-a ajutat acest dispozitiv.

Un alt loc pe care aș dori să-l explorez și aici mă refer la toată țara este Mongolia. Sincer în continuare asociez Mongolia cu Gingis Han pentru că văd imagini cu el și mi se pare că acei oameni nu și-au schimbat fizionomia.Mi se pare foarte interesant că a răms una dintre puținele civilizații care vor din propia voință să ducă mai departe vechiile.Îi admir din suflet că fac acest lucru dar în același timp se ridică multe bariere lingvistice.Si de aceea cred că un translator vocal este soluția ideală aici. Mă văd stând la masă cu o familie din Mongolia și să înțeleg dinamica lor cu acest ajutor. Cred că ar fii o experiență benefică pentru oricine să meargă la o familie din orice țară și să vadă tradițiile lor. Pentru mine dar și pentru familia mea este singurul mod de a călători din care rămâi cu amintiri autentice.

Călătoritul este o experiență în sine și fiecare o face așa cum simte dar mă bucur că pot  prezenta un așa device, un device care face mult mai accesibilă comunicarea cu alte culturi. Dar marea mea dorință este să fie folosit de cei care nu pot învăța limbi străine și acesta era impedimentul major de a călători și a descoperi noi culturi.

Mulțumesc Spring SuperBlog 2024 că mi-ați oferit șansa să îmi readuc aminte de visele din copilărie, să sperăm că se vor îndeplini curând. 

Comentarii

Postări populare