Grijă pentru mine

 Nu cred că am povestit vreodată meseria mea dar astăzi a venit rândul să fac și acest lucru. Eu la bază sunt biochimist,mai mult ca sigur nu prea ai auzit de acest job. Noi suntem cei care lucrează probele tale de sânge atunci când îți faci analizele anuale. Jobul în sine este foarte interesant și în percepția mea fiecare pacient este ca un ou cu surprize, spun acest lucru pentru că mereu descoperi ceva. Interesant este că nu îi cunosc personal dar văd istoricul lor și văd cum sănătatea lor se îmbunătățește sau din contră, se degradează.

Munca în sine este foarte frumoasă dar și plină de responsabilități. Responsabilitatea principală este să oferi pacienților un rezultat corect și în timpul menționat, specific aceste lucruri pentru că eu am parte și de pacienți bolnavi cronici care au nevoie pentru tratament de unele rezultate rapid. Pe lângă grija pe care le-o purtăm pacienților, este și grija de propia persoană. Am menționat la început că în percepția mea, fiecare pacient este ca un ou cu surprize. Nu am spus-o întâmplător pentru că am văzut destui pacienți care nu aveau nimic în trecut și când au venit să își facă analizele de control au descoperit te miri ce. Un lucru care te face să te gândești serios cum anumite decizii dintr-un an îți poate schimba viața. Acest lucru este destul de important pentru cei care lucrează direct cu sângele pacienților, nu știi niciodată pe moment ce boli ascunde acel tub plin cu sânge.

Cred că acest gând este în mintea fiecăruia când începe o nouă zi de muncă. Pentru că  acesta este una dintre responsabilitățile noastre, trebuie să luam măsuri ca să diminum îmbolnăvirea noastră ca și cadre medicale. Se știe că în aproape toate joburile unde este implicată judecata omenească este un procentaj mic unde poate apărea eroarea umană. De aceea avem de urmat reguli care protejează pe toată lumea dar în primul rând pe noi.Cea mai importantă este să purtăm echipament de protecție sau cum îmi place mie să spun, haina mea de super erou. Când le mai povestesc copiilor cu ce mă ocup, îmi place să le spun că sunt un fel de Wonder-Woman doar că foarte îmbrăcata și cu o mască pe față, la fel cum este tipa din imagine.

Cam așa suntem noi îmbrăcați când avem de făcut analize mai speciale dar în restul timpului stam cu halate mai scurte și mai colorate, cum sunt cele ale asistentelor. Dar ce ne deosebește pe noi de ele este că folosim foarte mult pipeta, acel instrumet care te ajută să iei cantitatea necesară de sânge pentru diferite analize. Pe lângă acest simbol, mai lucrăm și cu diferite mașinării care asigură că dăm rezultate corecte și la timp. În laborator este mereu zgomot pentru că lucrează aceste mașinări dar din păcate suntem puțini oameni și dispersați, fiecare în cămăruța lui cu departamentul lui.
Acum că v-ați familiarizat cu mediul unde lucrează un biochimist, revenim la tema aricolului. Am spus că avem nevoie de protecție și se găsesc foarte multe accesori pentru cadrele medicale pe Medicale-Shop.ro. Este foarte important pentru toată lumea care lucrează în domeniul medical să aibe la dispoziție cele mai calitative instrumente pentru a-și putea continua meseria. Spun acest lucru pentru că este frustrant să încerci să îți faci meseria dar să îți lipsească diferite obiecte indispensabile.
Pe lângă acest lucru, ai nevoie de aceste lucruri pentru a te proteja pe tine. În laborator,se poartă mai mereu mănuși pentru că nu dorești să iei ceva de la sângele vreunui pacient. Foarte rar sunt cazurile când îți vin pacienți cu boli cronice și ești cumva anunțat că suferă de ceva care te-ar putea îmbolnăvi și pe tine.
Ce vreau să subliniez pentru oamenii care nu știu de acest domeniu, este acela că este un mediu plin de pericole la orice pas dar cu echipamentul potrivit și cu conștientizarea că trebuie purtat, poți să ajungi la o vârstă înaintată fără să iei ceva.
Aveți grijă de voi și le mulțumesc celor de la SuperBlog2024 că mi-au oferit ocazia să împărtășesc lucruri foarte personale despre mine.

Comentarii

Postări populare