O picatura de sange face diferenta

Daca tot a trecut perioada in care s-au facut multe cadouri vin eu si va rog sa faceti un cadou pentru persoanele care au nevoie de sange.
Daca urmariti pagina mea de facebook a-ti vazut ca saptamana trecuta am postat o poza de la Centru de Transfuzie de Sange  din Bucuresti.Scriu acest articol cu speranta ca  daca fiecare care citeste acest articol ar dona ar putea fi ajutate mai multe persoane care doresc doar sa traiasca.
Povestea mea ca si donator incepe in 2013 cand bunica mea avea nevoie urgenta de sange si tot din familie ne-am dus.Cand am ajuns acolo bineinteles ca nu stiam ce grupa de sange am sau Rh chiar daca urmasem un liceu cu profil de stiinte ale naturii unde se preda foarte multe biologie.Fie chestia ceea mai urata este aceea ca aveam si am in continuare fobie de ace si imi aduc aminte si acum ca aveam un nod in gat dar pentru buni m-am dus sa o ajut.
 Cand am ajunsa acolo am completat o foaie unde erau niste intrebari de rutina(daca am boli venerice,daca am calatorit in diferite tari de unde se pot lua diferite malarii etc) si dupa ce am completat  mi-au facut un carnet de donator si m-au intrebat daca donez pentru cineva.Sunt foarte mandra de carnetul meu de donator ca nu l-am terminat inca si asa observ parcursul meu ca si donator.Fie dupa ce mi-au dat carnetul si foile completate am fost repartizata  la un medic care m-a consultat.Consultul consta in masurarea tensiuni,temperaturi,greutati si inaltimii;sunt niste preventii care sunt necesare deoarece eu am patit o data sa am tensiunea 13 si era sa nu donez(acest lucru s-a intamplat cand ma grabeam sa ajung la Centru).Fie dupa aceea te duci sa te intepe in deget  ca sa afli ce glicemie,grupa de sange,Rh  sau daca ai una din bolile venerice.La aceasta etapa prima data si nu numai am emotii deoarece degetele mele sunt foarte vascularizate si eu chiar simt cand ma tai.:))) Eu bineinteles am aflat ca am O1 si Rh + adica sunt donator universal,sincer ma bucur ca am aceasta grupa asa stiu ca mai multe persoane pot dispune de sangele meu. Dupa ce afli toti acei parametri te intorci la medicul care te-a consultat ca sa iti  lipeasca nste etichete pe carnet ca sa poti urca la donat.Dupa doctor trebuie sa bei apa si sa mananci ceva ca sa nu ti se faca rau la donat,cel mai importat este ca dimineata inainte sa se mearga la donat trebuie sa se manance consistent,eu am facut greseala sa nu mananc as am pierdut 10-20 min sa mananc si sa beau.:)
Ultima etapa este aceea de donat efectiv de sange.La centrul din Bucuresti se urca sus unde se afla un secretariat care iti opreste carnetul si etichetele,asa se verifica ca medicul ti-a aprobat donatul.Dupa ce iesi de la secretariat stai pe hol pana te striga,intre timp trebuie sa pregatesti  buletinul ca sa te poate identifica.Cand intri la donat sunt un fel de fotolii si poti alege in ce mana sa iti introduca acul.Am uitat sa mentionez ca aici dar si la intepatul din deget,toate sunt sterile asa ca stati fara grija ca ati putea lua vreo boala.Prima data cand mi-a introdus acul nu am simtit deloc,am avut noroc cu un asistent batran care stia ce face asa ca pot spune ca prima data a fost oky.Ca si ml donati sunt 450 ml ,o punguta cat palma.
 Dupa ce termini iti lisesc o eticheta pe care ai adus-o tu pe carnet si poti merge la secretariat  sa iti dea bonuri de masa in valoare de 67 lei si adeverinte pt munca (ai zi libera daca donezi) si adeverinta de 50% la RATB .Cel mai importat ca sa le primesti este sa donezi 450 ml.:)
 Asa ca exista beneficii  materiale dar in special morale pentru a dona si nu este nevoie sa mergeti la Centru doar cand aveti cazuri in familie, ei se bucura daca veniti la donare si nu aveti un caz anume.:)
 Intervalul intre donari este de 8 saptamani,deci o femeie poate dona de 4 ori consecutiv intr-un an.
 Asa ca va rog din suflet daca va stiti sanatosi mergeti si donati,asa puteti devenii eroii unui copil care are nevoie sau a unei mame pe care copilul ei o asteapta acasa.
 N

Comentarii

Postări populare