Oameni străzi sunt și ei oameni

De mult voiam să scriu acest articol, este un subiect pe care multă lume încearcă să îl evite. Am vrut să scriu acest articol în urmă unor întâmplă pe care le-am văzut, și care mi-au arătat cât de insensibili suntem noi oamenii. Cum scrie și în titlu, oamenii străzi sunt oameni ca noi toți, niște oameni încercați de viață care au niște povești pe care mulți dintre noi nu cred că le-am fi putut trece. Sunt oameni care au ajuns în stradă în urma unor decizii greșite luate la un moment dat în viață, alții au fost alungați de propriile familii sau unii au avut neșansa să se nască acolo. Sunt oameni care au văzut cele mai rele lucruri pe stradă, și dacă vă veți uita atent la ei deja și-au format un scut împotriva oameniilor. Acest scut poate lua forma dependențelor sau pur și simplu a izolării; unii dintre ei le au pe ambele.

Prin articolul de astăzi doresc să vă ajut să treceți de o barieră pe care o văd extrem de des, și care mă întristează. Zilele trecute mergeam cu tranvaiul și era un om al străzii care stătea și el jos pe scaun, un om liniștit care nu deranja pe nimeni; mergea și el ca să încălzească, că afară era frigul de pe lume. La un moment dat, vine un controlor și începe să să răstească la el, să îl bruscheze ca să coboare că nu are bilet. Nu mă înțelegeți greșit, nici eu nu suport oamenii gălăgioși, fie ei oameni ai străzi sau nu dar mi s-a părut un gest greșit să faci așa cu un om care nu deranja pe nimeni. În plus, grija noastră principală în 2019 este un om care nu a taxat un bilet, am rezolvat noi celălalte probleme gen corupția sau condițiile precare din țară?  Nu aveam eu mărunt, că îi dădeam controlului bani pe o călătorie ca să stea omul acela în continuare.
Ce m-a deranjat cel mai mult rămâne atitudinea față de acel om al străzii, chiar așa am ajuns să numai avem deloc compasiune? Mă enervez când mă gândesc câți oameni nu taxează zilnic și nu pățesc nimic, iar omul acela a fost forțat să coboare și să înfrunte frigul. Oamenilor, încercați să fiți mai inimoși, numai încercați să vă uitați urât când urcă un om al străzi, sunt tot oameni care încearcă să găsească și ei cum pot un loc cald pentru câteva minute. Atâta timp cât nu sunt gălăgioși și nu vă deranjează deloc, nu văd de ce trebuie să continuăm cu răutațile gratuite. Vă încurajez să încercați să vorbiți cu ei, o să vedeți ce povești ascund.
Cam asta am dorit să vă transmit, până data viitoare nu uitați să fiți mai bun cu voi dar și de cei care vă înconjoară.

Comentarii

Postări populare