Hai să căutăm cireși



Este toamnă, aproape iarnă iar gândul meu stă la cireși, nu fructele ci pomii fructiferi. Singurul lucru care îmi lipsește acum sunt cireșii înfloriți cu parfumul lor special, așa că m-am gândit să fac o călătorie în țara unde au și o sărbătoare a lor. Ați ghicit că în acest articol povestim despre Japonia și despre lucrurile frumoase care se pot vizita în această țară.
O excursie în Japonia este o provocare din toate punctele de vedere, de la drumul lung până la diferențele colosale de mentalitate și tradiții. Spun aceste lucruri deoarece am citit și știu din surse sigure că se ei se ofensează destul de repede și dacă văd că nu le cunoști cât de cât obiceiurile, te pot umili destul de ușor în public fără ca tu să îți dai seama. Ca să evit aceste neplăceri și să am parte de o călătorie faină, am zis să apelez la specialiști în această excursie în Japonia.

Japonia cu Exact Travel Club

I-am ales pe ei deoarece am văzut că au multe oferte și vacanțe, în plus au ceva ce le lipsesc la multe firme, ghizi români care știu limba și obiceiurile țării în care merg; un lucru fain, nu ți se pare? Chiar dacă engleza este deja pentru mulți ca o a doua limbă, tot mai confortabil este să ai pe cineva care îți vorbește pe limba ta.
Ca tot vorbeam despre țara soarelui, ei au circuit în Japonia pentru anul viitor care nu trebuie ratat. Un lucru care l-am aflat acum prin intermediul lor și le mulțumesc, este acela că la anul actualul rege v-a abdica și v-a fii înlocuit de prințul moștenitor. Totul pare normal până acum, nu? Această abdicare este prima în ultimii două sute de ani ceea ce duce la schimbarea unei noi dinasti, nu ți se pare fain?
Acum că v-am spus noutățile, și sper că v-am făcut curioși hai să povestim despre ce am vedea în această țară, o să încerc să acopăr cât mai multe obiective turistice din toată țara. Ca prim punct al călătoriei v-a fii Tokyo care este și capitala. Când mă gândesc la Tokyo sau mai bine zis la Japonia îmi vine în minte castele lor unice, așa că nu surprinde pe nimeni dacă vizităm castele. Palatul imperial este primul pe listă, dacă îl veți căuta veți vedea că este conversat foarte bine și pe tine ca vizitator te v-a face să crezi că încă te afli în perioada Edo. Pentru cei care nu sunt familiarizați, în această perioadă erau shoguni de care cu siguranță ați auzit. Cum am spus mai sus, pentru această excursie am dorit să am un ghid, care în acest caz este foarte util deoarece poate explica la un număr mic de persoane și nu se grăbește.
Cine a văzut Sakura Card Captor sau alte animeuri unde acțiunea se petrecea în Tokyo din zilele noastre sigur au observat un turn Effel roșu și o altă clădire înaltă. Acestea sunt Tokyo Tower și Tokyo Skytree, două simboluri ale Japoniei moderne care oferă o priveliște la înălțime a acestui oraș. Chiar dacă nu suport înălțimea, aș vrea să văd priveliștea oferită de aceste simboluri. Sunt multe de vizitat în acest oraș dar nu poți spune că ai vizitat Tokyo dacă nu mergi să vezi un cosplay. Așa că următoarea zonă și ultima din acest oraș este zona Harajuku, o zonă colorată și plină de magazine de unde poți achiziționa kimonouri dar și costume pentru cosplay doar să aveți un sac fără fund de bani.:))
Cu sacoși pline de haine și un kimono pe mine, ne îndreptăm spre orașul care a fost protagonistul fimului"Memoriile unei gheișe". Vorbim de Kyoto cu ale sale faimoasele gheișe. Cum noi avem ghid, putem trimite suvenirurile înainte la hotel ca să avem grija lor, un lucru fain care nu s-ar fii putut dacă ai fii venit pe cont propriu. Kyoto ca oraș nu este doar ce ai văzut în film, este un oraș modern care păstrează cu strictețe zonele istorice, așa că este un bun exemplu unde se combină vechiul cu noul.  Ghion este cu siguranță zona pe care orice vizitator vrea să o vadă, eu una pentru asta am venit. Chiar dacă nu seamănă cu ceea ce ați văzut în film, tot rămâneți uimiți de pata de culoare dată de kimonourile colorate dar și de gheișe. Un loc unde aș vrea să rămân să pot învăța cultura lor, să văd cum s-au adaptat la vremurile moderne, lucruri pe care le poți învăța doar dacă petreci destul timp. Cum avem ghid, am putut lua prânzul în okiya, locul unde trăiesc aceste artiste. Așa am putut vedea cum se comportă ele în propria casă, în plus am putut vorbi cu ele. Sunt surprinzător de culte și de aceea am putut vorbi despre multe topicuri de actualitate, mai mult, au fost foarte drăguțe să povestească despre antrenamentul și munca continuă de a se perfecționa ca artiste. Am aflat de la ele, că nu frumusețea te ajută în această meserie, ci doar munca depusă de a te perfecționa în artă dar și în a fii la curent cu tot ceea ce se întâmplă în lume; lucru de apreciat într-o lume care promovează doar frumusețea. Un alt loc special rămâne Fushini Inari-taisha, o cale formată din o sută de porți tradiționale; un loc numai bun de meditat care te face să te gândești. Cum sigur ați văzut în film există o alee care trebuie neapărut văzută primăvara când înfloresc cireșii.
Uite așa am ajuns să găsesc cireșii dar hai să recapitulăm de ce este bine să avem un ghid în această țară de la Exact Travel Club:
  • români care cunosc limba, deci se poate trece ușor peste barierele culturale
  • cu ajutorul lui puteți trimite înainte suvenirurile luate ca să nu stați de grija lor
  • cunoaște țara deci puteți beneficia și de alte obiective turistice pe care nu le-ați putea vedea dacă ați fii pe cont propriu.
Cam aceasta a fost povestea mea în țara soarelui, mulțumesc Super Blog pentru oportunitatea de a călătorii virtual în una dintre cele mai interesante culturi.

Comentarii

Postări populare