O vacanță altfel

 Călătorul este cea mai bună lecție pe care o putem primi de la viață. Eu personal, privesc călătoritul ca o provocare dar și o binecuvântare. Vă spuns acest lucru, pentru că este cel mai bun prilej de a cunoaște tradiții și oameni. Când vrem să cunoaștem alte culturi, ne expunem automat și la lucruri periculoase pe care nu le conștientizăm de cele mai multe ori. Nu trebuie să fim extremiști în gândire, un lucru periculos de exemplu ar fii un fel de mâncare și tu să nu fii înțeles pe deplin că în acesta se află ingrediente la care ești alergic.

Fiind femeie, cred că este o mare provocare să mergi în țările arabe din cauza restricțiilor dar și a mentalități. Știu o grămadă de femei care călătoresc singure sau în grup în aceste țări și nu au pățit nimic dar pentru mine există o teamă. Justificată sau nu, mi se pare că limba este un mare impedient pentru mine acolo. Ironia este că țara pe care doresc să vizitez cel mai mult este Egiptul. Este țara care simt cumva că mă cheamă din școala să o vizitez, să văd și eu piramida din Ghiza cât încă se pot vedea hieroglifele.

Avem noroc că este doar la 2 ore de România, deci departe nu prea este. Am avut de multe ori intenția să iau bilet de avion dar ce mă oprea este frica că nu știu limba și nu știu cum m-aș descurca acolo. Mi-am dat seama că tehnologia a evoluat mult și am văzut că există acum traducător instant care ușurează viața. Cel propus, îmi place mult pentru că ai internet gratuit, pe viață deci nu ai nevoie să cumperi cartele ca să-l folosești în strănătate. Este un aparat care m-ar face să mă simt în siguranță pentru că aș știi constant despre ce se vorbește în jurul meu și nu ar trebui să fiu mereu în gardă.

Am menționat mai sus că o excursie se poate transforma într-un coșmar că suntem alergeci și nu știm 100% că ceea ce avem în fața noastră nu ne face rău. Este super să avem un translator imagine care are o acuratețe de 96%, ca să e bucurăm în liniște de mâncare dar și de vacanță. În Egipt, știu că sunt multe mâncăruri interesante care trebuiesc încercate și foarte diferite de ceea ce știm noi, de aceea vă sugerez ca înainte să ajungeți să vă documentați dacă vă faceți excursie singuri.
Am spus că cel mai mult vreau să văd piramida de la Ghiza și toata zona care este foarte magică. Știu că se poate ajunge și cu transportul în comun la piramidă sau să iei vreo ofertă de la o agenție. Dacă totuși aș avea un translator, aș încerca cu transportul în comun ca să pot vedea câți egipteni mai vizitează piramidele și ce conversații au oamenii. Sunt curioasă dacă le mai povestesc copiilor despre istoria poporului lor sau încet,încet se sting aceste povești. Să fiu sinceră, aș vrea să aud dacă localnicii mai știu povești despre regii și zeii lor, povești pe care doar localnicii le mai știu și le înțeleg.

Să vă spun sincer, acum că am și scris lucrurile bune dar și lucrurile imprevizibile care s-ar putea întâmpla o să îmi fac un plan să vizitez Egiptul cât de curând.

Mulțumesc Spring SuperBlog2024 că m-ați ajutat să găsesc o soluție pentru o excursie la care visez de mic copil.


Comentarii

Postări populare