La pas prin Polonia

Am avut norocul să vizitez puțin Polonia cu ajutorul proiectului Erasmus, așa că astăzi este de povestit. Când am plecat din București am ajuns prima dată la Varșovia doar pentru 1 oră deoarece  am avut escală. Am avut peripeții aici deoarece nu erau pancarde explicite pentru buletin și pașapoarte și așa am stat la o coadă greșită dar într-un final am ajuns unde trebuia. La percheziții nu am avut probleme dar pe colega mea au controlat-o temeinic de droguri, într-un final am ajuns să alergăm prin aeroport ca să prindem avionul spre Gdansk; l-am prins dar a fost chiar o aventură. În Gdansk am avut cam 6 ore de vizitat, pot spune că orasul este frumos și plin de istorie, mă bucur că au conservat totul.
Au o grămadă de biserici și clădiri care seamănă cu cele din Amsterdam, un lucru care mă bucură deoarece nu este un oraș așa mare. Cum am mai spus, au multe biserici foarte frumoase. La una dintre ele am putut plăti să mergem sus în turn. Eu și o colegă am mers, erau cam 400 de trepte dar eu am renunțat după 200 deoarece ajunsesem deasupra tavanului și m-a luat panica. Ca să vă faceți o idee am avut febră musculară 3 zile după această aventură; tipa s-a dus sus și a făcut poze, când le-am văzut am fost puțin geloasă că nu am avut curajul să merg până sus.
Ca mâncare, am mâncat nișe gogoși care teoretic aveam cremă de Rafaelo sau Kinder, din păcate mie nu mi s-a părut dar am fost acceptabile ca și gust. În Gdansk am mai mâncat la fast-food care este asemănător cu cel de la noi doar că îți oferă mai multe sosuri ( strange) dar nimic special. Ca și suveniruri am găsit la prețuri acceptabile de la 8 sloți (foarte rari) la 15 sloti, aici mă refer la magneți; nu am cumpărat nimic în prima zi, am vrut doar să verific piața.
Drumurile pentru mine au fost o problemă, au drumuri doar că șoferii conduc foarte aproape unii de alți și pentru mine aceasta a fost o problema.
În ultima zi am fost în Gdenia, un oraș cu ieșire la mare ( un fel de Constanța). Pentru mine a fost un șoc deoarece portul este într-un fel în centrul orașului și cazarea noastră a fost foarte apoape de port, nu am avut probleme cu zgomotul dar a fost un șoc. Orașul în sine este oglinda comunismului, de la blocuri de 4 etaje înscripționate cu un număr unic (m-am simțit ca în serialul Cerobyl). Majoritatea magazinelor se închid la ora 20:00 iar oamenii nu sunt dispuși să te ajute și se uită la tine cam ciudat. Hostelul unde am fost cazați era tot în stilul comunist, camerele arătau ca acum 30 de ani iar holul zici că era desprins dintr-o poză din perioada comunistă. Personalul de aici mi s-a părut super ciudat, îi salutai și se uitau la tine ca la un extraterestu, lucru super ciudat mai ales într-un hostel unde vezi zilnic oameni.
Am fost și la mare, nu am fost impresionată deoarece semăna cu Constanța. Singurul lucru mai wow au fost meduze, am văzut o grămadă de diferiteee culori în perioada rece.
Am mers din Gdenia în Gdansk cu trenul, curat și foarte rapid și cam atât, nu m-a impresionat așa mult. În schimb am ceva de zis de aeroportul din Gdansk, oare este normal să intre aer într-un aeroport? Simțeam frig oriunde în tot aeroportul acela, oare oamenilor de acolo le place să simtă aerul rece?
Legat de linia aeriană Lot, nu am ce să reproșez. Au fost drăguți și la întoarcere am prins doar piloți super experimentați și de aceea am crezut că merg cu mașinu, nu cu avionul.
Cam acestea sunt experiențele mele din Polonia, este oky să vezi o dată și cam atât, orașe prea comunite pentru gustul meu. Nu mă plâng deoarece a fost o lecție ca să îmi apreciez mai mult țara.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare